6 argumenter du kan bruke til å overbevise økonomisjefen til å oppgradere møterommet

De fleste medarbeidere ønsker seg nok moderne møterom, men for økonomisjefen blir det fort et kostnadsspørsmål. Da er det viktig å vise til konkrete argumenter på hvorfor det er økonomisk lønnsomt å oppgradere møterommet.

6 grunner til hvorfor det er økonomisk lønnsomt å oppgradere møterommet:

  1. Online møter forventes en årlig vekst på 9,8% fra 2019 til 2026.
  2. Moderne møterom gjør det enklere å holde online møter, som vil redusere reising. Reising koster penger i form av tapt tid, i tillegg til selve reisekostnadene som tilfaller bedriften, enten den reisende bruker egen bil, kollektivtrafikk eller taxi.
  3. Hele 69 prosent har hatt problemer med å presentere pga. dårlig møteromsteknologi
  4. Mer enn 1 av 5 møter går over tiden pga. at utstyret i møterommet ikke fungerer
  5. Teknologiproblemer på møterom opptok 10% av tiden til IT-sjefer
  6. Enkle tekniske løsninger gjør at medarbeidere ikke kaster bort verdifull arbeidstid på å krongle med oppkobling. Med en møteromsløsning som enkelt kobles til laptop via USB-kabel er det ikke nødvendig å involvere IT-avdelingen, som alltid blir en merkostnad.

Slik fungerer et moderne møterom

Et moderne møterom skal være enkelt å bruke, og fungere sømløst. Du skal kunne koble deg enkelt på med egen laptop via en USB-kabel i møteromsbordet, og vips er møterommets kamera, mikrofoner, høyttalere og skjerm integrert med din laptop. Involvering av IT-ressurser for å programmere teknologien i møterommet med bedriftens systemer skal ikke være nødvendig.

Nytt møterom kan du få installert og montert på alt fra 3-4 timer til 1 dag.

Ta en titt på våre møteromspakker her